Saturday, October 27, 2007

Me.. my old pics with OSS activity..

Well terjumpa gambo2 aku masa aktiviti disana sini.. ingat nak simpan atau make it memorable.. antara aktiviti2 aku ngan OSS, mypenguin team, HITB, CodeFest, MYOSS dan mcm2 lg.. period circa 2003-2007
PUTRAJAYA.. launching OSCC kedua apa tah..

Bersama Mr Yutaka Niibe ( kernel hacker )kat PUTRAJAYA.. presenting for mypenguin99 team / KDE-ms dan
PCBSD (aku sorg2 la tu ) bersama Sharuzzaman ( balik2 muka kitaorang je :) ).. anyway nih 2nd time jumpa dia.. 1st masa kat CodeFest2006 dulu...


Kat bawah gambar2 kenangan CodeFest 2006 di MIMOS dan AOSS ( Asia Open Source Symposium di HOTEL NIKKO )

team pecacai wakil Malaysia.. aku, sharuzzaman dan irwan/ipvsadm/penjejak_neraka


aku, irwan, sharuzzaman, shakir, mnajem




hack da code.. 2-3 pagi beb!! lapo ke apa tolak tepi dulu.. ( padahal makanan ada standby manjang kat luar )

sesi bergambor CODEFEST.. kat luar MIMOS


At AOSS sehari selepas CodeFest.. aku, sharuzzaman, irwan, Joey ( masa ni dia ngan MIMOS lg )

aku bersama kawan rapat dan otai SCO-UNIX/slackware mr che wan zawawi aka nuclix.. now jd pegawai IT INTAN..




Makan2 MyPenguin/GNOME/KDE-ms 2005/2006 ( later aku betulkan ) kat Satay Hj Samuri Kajang

Sharuzzaman, mnajem, Haris@Hafnie@Linuxmalaysia = otai@masta@sif00 HPUX ( VAX/VMS, Solaris, AIX, Mandrake etc )

Aku tgh sedap "menggoreng".. abg root senyum tataw pasal apa... haris ngan sebol seronok semacam je tu ehehe

Makannnn jgn tak makannnn rugii woooo.. satay panas2 baru sampai.. bedal laaa apa tungguuu lagiiii


Perdiskusian/perbincangan yg amat2 serius.. siyes wa ckp luuuu....

Sesi penggambaran @ bergambor.. abg root, sharuzzaman, mnajem, (belakang) irwan/ipvsadm, sebol, aku, haris@hafnie.. kenyang burrp..... geng2 ni kalau dah jumpe, sembang sampai tgh malam pun belum habis lg.. sampai ke parking lot pun melarat2 lg citernya ehehehehe..


LinuxWORLD 2004

LinuxWORLD ( 2004 kut?) abg root, zam4ever, irwan, rezdrake, aku ( masa tu kije ngan ASTERIX )

Hackinthebox 2004

HackInTheBox aka HITB2004... org scan ( lupe nama aaa ), aku.. abu..

2 comments:

Irwan said...

w00t! Kisah-kisah lama semua ni, and the memory remains...

TRUNASUCI said...

Aha.. yerps.. ada banyak lg tu.. just nak keep upload/upadte so mende2 nih jd archive untuk panduan esok2.. dr sini let kaki2 OSS berkumpul, berjumpa, share, dan keep relationship as one big family!