Wednesday, June 11, 2008

ONE PIECE 10 YEARS - Yet still the best manga/anime!!


One Piece..

Manga/anime yg paling best aku penah jumpa+tonton sampai la nih.. DVD collection series pun baru cecah no 357.. masih jauh perjalanan luffy dan rakan2 team "Strawhat pirates" @ mugiwara kaizoku..





Watak2 dan kisah2 serba sedikit:



1-Monkey D Luffy

watak utama kesayangan semua, mendapat kuasa dari devil fruit "gomu2" dan boleh melenturkan badannya jadi getah.. bodoh, bangang dan bahalol.. asik gelak tah apa2.. dan amat suka makan... bercita2 nak jadik King of Pirates seperti idolanya Gol D Roger.. kapten dan pengasas Strawhat pirates ( strawhat = topi jerami yg dipakai adalah hadiah dari lanun Shanks, harta kesayangannya )










2- Ronoroa Zorro

ahli Strawhat pirates terawal yg direkrut Luffy.. kisah silamnya dari dojo latihan pedang bersama Kuina, malangnya Kuina meninggal ketika mereka masih kecil.. menggunakan skill 3 pedang yg famous, dan menjadi "Pirate Bounty Hunter" sebelum dia sendirik jadi lanun..

hensem dan macho, kuat tidur, skill pedang yg ganas, bercita2 nak celen Mihawk.. dan kalau pi mana2 tpt, sure sesat manjang.. tah mana2 peginya.. slalu bergaduh ngan Sanji, dan dipanggil "marimo"








3- Sanji

Tukang masak pada team pirate luffy dan juga handal dalam tendangan2 maut.. Mula sebagai perantis kepada Zeff, seorang tukang masak yg terkenal di Baratie, restoran laut yg amat terkenal.. dianggap seperti anak sendiri oleh Zeff, segala ilmu dicurahkan kepada Sanji menjadikannya amat handal dalam masak memasak..



Kelemahan Sanji, dia ni kaki perempuan dan mudah cair, lembik dan lemah pada perempuan2 cantik.. Impian beliau bila menyertai team Luffy adalah untuk mencari ALL BLUE, dimana lautan itu adalah "syurga" pada chef sepertinya, dimana segala ikan dan hidupan laut dari seluruh lautan EAST BLUE dan lain2 tempat berkumpul disitu..

inilah dia chef Zeff..


















1 comment:

DarkWan said...

Lepas ni sambung Black Leg Sanji pulak. Hehehe.