Thursday, November 08, 2007

Ride openhouse Hari Raya di rumah Dr TT dan Abg Acid..








Mende yg tak plan dan tataw actually.. bukak2 check dpt tau on 6/7 am already.. aiyoo..

so balik kije, lambat plaks.. pkl 9 br kuar.. pastuh terus shoot balik kemas2 sikit, simple2 punye then pi workshop, fix sproket belakang ngan cable tie.. setel.. isi minyak full, kat SHELL jln kuching.. shoot.. hit the highway.. singgah lapik perut kat KFC lepas tol Sg Besi.. tatahan lapau sgt.. terus masuk hiway balik.. started exactly on 11:30.. lewat sgt dah..

No refuel ( ikut standard moto aku, leh cecah 240-278km per full tank.. singgah kejap kat hentian pedas-linggi, beli betik 2 potong makan dan buang air.. rest dalam 15 mins je, pastuh shoot lg sampai exit tangkak, benti dan kol Abg Acid, isi air radiator yg "buat hal".. kering plak dia ( sikit tp jd overheat ).. mmg aku bawak air spare.. pas isi rentap ke Muar...



terlepas ( mcm takde way nak masuk je? ) jambatan beso/baru, then pusing balik carik jalan naik ke sana.. dapat then carik traffic light ke TREH.. sampai sana Zek dtg ambik ngan moto...

nak sampai umah Abg Acid je.. fuuuhhh.. berderet2 moto! sampai rasa mcm Family Day atau BikeFest je ehehhe..





then park moto, salam2.. fuh ramei tul.. kaum hawa pun leh tahan gak.. agak ramei gakle..







nampak singaporean bikers pun ramai.. nih dah kira gath antara negara eceecece... so aku pun ambik la pinggan.. skali tgk haaaa? lauk dah abis? ehhe punye la rancak dan laju tul makanan ni.. ambik nasik dan baki2 lauk.. nyumm nyum... makan ngan acong... sedap mmg sedap.. ye la aku sampai lambat mmg la.. dan tgk pada jumlah kehadiran tu, mcm kenduri kawin la pulak ramainya... ehehe.. sedap tul nasik briyani nih.. leh tempah nih...


Then melepak2 time.. letih+ngantuk pun ada.. ramai gak MBCian yg hadir.. shark, daisy, Zek, abol dan lain2 lagi.. cuncang2 geng2 singapore pun mintak berangkat.. sebelum tuh sempat la ambik gambo2... then aku plak pas tu layan sedara abg acid main gitar karen sambil aku melalak... warghhh...

ada plak yg cabut ke Sagil, layan air terjun.. arghh tak larat nak ikut la..



lepak2 dan sembang ngan shark, dr TT.. then depa semua panggil ada mesyuarat "tergempar".. untuk apa tuh rahsia.. cuma aku ucapkan TQ dan alhamdulillah to them.. i'll do my best for their trust on me.. for my new role.. tuh je la..

Then suddenly abg Acis keluarkan "senjata baru" dia.. MODENAS EXCITE 130 untuk program jelajah melaysia-thailand-myanmar.. perkkhss.. nampak lazat la pulak.. dr TT takleh ikut kut? ehehe kesian tgk dia..


then kitaorang bergambor ramai2 lg ngan moto tu.. pastuh siap2 nak ride balik.. dah dekat pkl 5 dah.. so 2T aku dah kering, keluarkan 2T Spare, jeng jeng jenggg... SILKOLENE!!! ahahaha now try 2T nih tgk power takat mana... pastuh salam2 dan peluk2 abg Acid then start moto+gerak...

Fulltank kan pas flag-off tuh kat SHELL, dan shoot out.. tup2 tgk depa seme dah ilang, hampes.. laju tul.. skali nampak benti tepi jalan.. tank moto shark bocor daa.. so shoot ke hiway dulu, tgh jalan nanti try tgk cemana..

masuk hiway maintain 120km/j.. lama2 rasa mcm smooth je moto aku nih.. sedap tul 2T SILKOLENE ni ( tapi paling best tetap 2T REPSOL COMPETICION aku dulu tu ) compared ngan harga dia la kan?.. skali makin lama tgk temp aku naik lebih dr 3/4.. ermm sah radiator air kurang nih... benti kejap then tampung backup air dr botol spare.. so pastuh ok jerk nampak..

benti kat RnR ( lupe mana daa ).. air keroh kut?.. then sesi menggosok ( tampal cara klasik ) kebocoran tangki ngan sabun pun bermula.. aku ada bwk toolbox aku la.. ada sealant tp lupe plak nak suh depa simpan...
then pastu shoot lg, stop kat RnR Seremban, benti minum2 makan2 dan aku check jam.. kol ofis pasal aku akan msk kije lambat sikit.. then pastuh aku salam2 ngan depa, shoot balik sorg2...

sampai je kat umah, angkut brg2, mandi2 salin baju.. pi opis.. kat opis letih+ngantuk giler.. mujur zalikha ada kaver aku skali.. masa rehat aku tidur kasik segarkan pala ngantuk ( td masa balik pun ngantuk giler atas moto sampai lelap2 daa.. )..

bangun je rasa ok sikit... sambung kije!! dan tgk dah ada org posting pasal ride/openhouse siang td.. eheheh.. lum abis pot lg nih.. later add lots more thing ehehehe

2 comments:

oDiN said...

salam bro ..
nk tukar link dgn blog sy bleyh ?
ada gak join MBC .
:)

http://www.odin.flavert.com

TRUNASUCI said...

tarak hal maaa