Wednesday, November 07, 2007

trip mancing yg tak plan!!

Tgh2 bosan dan kepala yg biol+letih+ngantuk, tetiba aku leh cucuk plan si Redzrake tuh pi mancing mlm nih.. sebelah awal malam tuh aku pi makan2 kat Manhattan Fish Market, layan salmon! ehehe..

so lepak2 bawah jap then mamat nih sampai.. prepare pape yg patut, pi beli umpan kat NSK dan Sri ternak ( termasuk bekalan makanan / minuman ) then terus shoot ke Port Klang!!.. sampai tpt yg dituju ( dipendekkan citer la ), jeti feveret aku tuh dah takde.. pusing2 tgk.. nampak gaya mcm dah runtuh je? alamek..

then ternampak pulak ada tpt jual umpan yg masih bukak.. tanyakan jeti mana yg masih beroperasi, sambil beli umpan sket.. ye la ambik ati.. then pegi ke tempat yg disebutkan..

walla mmg ada.. ramai lak tuh.. xsaboo wooo.. punggah2 brg dan ambik port..
ada la dalam 4-5 pemancing dah ada sana.. aku pun ambik port belah kanan, yg tpt agak2 cerah sikit, ada lampu kalimantang.. then start.. ermm arus deras pulok.. belasah je le...

sambil mancing sambil sembang2.. umpan kene usik/makan tp ikan xsangkut2 lg ehehe.. lepak je la.. slow2 sorang2 balik.. ye le rasa aku dah mau cecah pkl 2 pagi tu!! skali hujan turun daaa.. tinggal kami berdua ngan satu pakcik "otai".. diapun blah sambil sedekah umpan.. alhamdulillah and TQ..

ujan makin mencurah2.. aku berdua lepak bawah "atap" plywood.. sambil sembang.. ditemani sekor kucing yg cute dan manja.. sambil2 tuh sedekah kasik dia makanan, sambil2 gak aku makan anggur "seedless" dan layan air kotak mangga.. syiok wooo...

makin lama makin sejuk... adesss.. lapo la pulok... ilek ilek ehehe..

lama2 kami pun serender gakle.. tp hepi.. lepas hajat nak mancing tu... next time kitaorang dtg lg.. insyallah...

balik terus dan si Redzrake pun tatahan ngantuk.. singgah makan jap kat Kepong, area umah lama aku.. pastuh terus balik umah.. lum sempat pape, letak brg je dummmmm! pengsan tidooooooo...

No comments: